Tekst jednolity z dnia 8.10.2024 r.
§1
Fundacja Veillard Cybulskich zwana dalej Fundacją, ustanowiona przez Henrykę Veillard -
Cybulską, 1006 Lausanne, Avenue Daples 15, Szwajcaria, aktem notarialnym
sporządzonym przez Państwowe Biuro Notarialne w Warszawie w dniu 1 października
1988 roku Nr A I 9796/88, działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984
r. o fundacjach /Dz. U. Nr 21, poz. 97/ oraz postanowień niniejszego statutu.
§2
Siedzibą Fundacji jest Gdańsk.
§3
Celem Fundacji jest:
- popieranie działalności naukowej zmierzającej do doskonalenia metod ochrony
prawnej dzieci, młodzieży i rodziny;
- popieranie studiów i badań naukowych zbieżnych z tematami podejmowanymi
przez Stowarzyszenie Sędziów Sądów Rodzinnych w Polsce oraz Międzynarodowe
Stowarzyszenie Sędziów Sądów dla Nieletnich i Rodzinnych;
- wspieranie nowatorskich działań i udoskonalonych metod postępowania w
sprawach nieletnich i rodzin zagrożonych.
§4
Fundacja może udzielać pomocy finansowej, zwanej dalej "pomocą", obywatelom
polskim i Stowarzyszeniu Sędziów Sądów Rodzinnych w ich studiach i badaniach
naukowych oraz działalności praktycznej zmierzającej do realizacji celów wymienionych
w §3, a także realizującym cele nakreślone w statucie Stowarzyszenia Sędziów Sądów
Rodzinnych w Polsce.
§5
Zainteresowany ubiegający się o przyznanie pomocy obowiązany jest przedstawić
Fundacji posiadane dokumenty i wskazać na inne dowody potwierdzające realizowaną
działalność, a także podać okoliczności pozwalające na ustalenie wysokości pomocy.
§6
Udzielenie pomocy może polegać na częściowym lub całkowitym pokryciu wydatków
związanych z realizowaną działalnością lub przyznaniu stypendium na studia i badania
naukowe poświęcone realizacji celów wymienionych w §3.
§7
- W skład majątku Fundacji wchodzą:
- składniki przeznaczone na cele Fundacji aktem fundacyjnym,
- dochody Fundacji.
- Dochodami Fundacji są:
- przyjęte na rzecz Fundacji spadki, zapisy lub darowizny,
- dywidendy od majątku Fundacji ulokowanego w udziałach lub akcjach
spółek,
- odsetki od depozytów bankowych Fundacji,
- wpływy ze zbiórek publicznych prowadzonych przez Fundację,
- należności ze sprzedaży rzeczy lub praw Fundacji.
§8
Zarząd Fundacji prowadzi rejestr osób prawnych i fizycznych, które przyczyniły się do
powiększenia majątku Fundacji lub popierają materialnie Fundację.
§9
Pomoc Fundacji ogranicza się do wysokości majątku Fundacji określonego w §7 statutu.
§10
Działalnością Fundacji kieruje Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem, składającym się z 5
do 10 osób (członków), w tym przewodniczącego i wiceprzewodniczącego.
§11
- Członków Zarządu, w tym przewodniczącego i wiceprzewodniczącego, powołuje za
ich zgodą Zarząd Stowarzyszenia Sędziów Sądów Rodzinnych w Polsce.
- W razie rezygnacji lub śmierci członka Zarządu Fundacji, a także w wypadku
przewidzianym w art. 17 cytowanej ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach,
Zarząd Główny Stowarzyszenia Sędziów Sądów Rodzinnych w Polsce uzupełnia
skład Zarządu Fundacji do liczby wymienionej w §10.
§12
Do kompetencji Zarządu Fundacji należą:
- zarządzanie funduszem Fundacji,
- podejmowanie uchwał o udzieleniu pomocy określonej w statucie,
- podejmowanie uchwał o przyjęciu darowizn i zapisów,
- kierowanie obsługą kancelaryjną Fundacji,
- reprezentowanie Fundacji na zewnątrz i działanie w jej imieniu,
- składanie sprawozdań z działalności Fundacji Zarządowi Stowarzyszenia Sędziów
Sądów Rodzinnych w Polsce,
- uchwalanie regulaminu Zarządu Fundacji.
§13
- Do kompetencji przewodniczącego Zarządu należą:
- zwoływanie i przewodniczenie posiedzeniom Zarządu Fundacji,
- nadzór nad obsługą kancelaryjną Fundacji,
- reprezentowanie Zarządu Fundacji,
- składanie wraz z członkiem Zarządu Fundacji, (w tym
wiceprzewodniczącym) oświadczeń woli w imieniu Fundacji.
- Do kompetencji wiceprzewodniczącego Zarządu należą:
- zastępowanie przewodniczącego Zarządu fundacji,
- składanie wraz z członkiem Zarządu Fundacji oświadczeń woli w imieniu
Fundacji.
- Do obowiązków członka Zarządu należą:
- udział w pracach i zebraniach Zarządu oraz wykonywanie zadań
wynikających z uchwał Zarządu Fundacji,
- składanie oświadczeń woli w imieniu Fundacji wraz z przewodniczącym lub
wiceprzewodniczącym Zarządu Fundacji.
§14
- Uchwały Zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co
najmniej 4 członków Zarządu, również przy wykorzystaniu środków
bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- W razie równej liczby głosów o przyznaniu lub odmowie przyznania pomocy
decyduje przewodniczący lub wiceprzewodniczący Zarządu.
§15
Oświadczenie woli w imieniu Fundacji składają przewodniczący i wiceprzewodniczący
Zarządu i jeden z pozostałych członków Zarządu.
§16
Kontrolę działalności finansowej Fundacji sprawuje Komisja Rewizyjna składająca się z 3
osób, powoływanych za ich zgodą na okres 4 lat przez Zarząd Stowarzyszenia Sędziów
Sądów Rodzinnych w Polsce.
§17
- Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należą:
- kontrola całokształtu działalności, a w szczególności gospodarki finansowej
Fundacji,
- przedstawianie Zarządowi Stowarzyszenia Sędziów Sądów Rodzinnych w
Polsce wniosków w sprawie działalności Fundacji,
- uchwalanie regulaminu pracy Komisji Rewizyjnej.
- Kontrola całokształtu działalności Fundacji odbywa się raz na dwa lata.
§18
Członkowie Zarządu i członkowie Komisji Rewizyjnej sprawują swe funkcje nieodpłatnie.
§19
Fundacja ulegnie likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których była ustanowiona albo
wyczerpania jej środków finansowych.
§20
Zmiany w celu i treści Statutu Fundacji dokonuje Zarząd Stowarzyszenia Sędziów Sądów
Rodzinnych w Polsce
Statut niniejszy ustalony został przez Fundatora - Henrykę Veillard - Cybulską a zmieniony
obecnie przez Zarząd Stowarzyszenia Sędziów Sądów Rodzinnych uchwałą z dnia 30
września 2024 r.